Meri  ja rannik. Vesi

 

Õppeprogramm “Kes elab mere ääres?“ (Looduskool Vesipapp)

Õppekäik (6.a klass, 23.05.2023, õpetaja Galina Bezborodko)

Õpilased  käisid  Paljassaare  loodusrajal, kus  tutvusid  mereäärse  looduse  ja  elustikuga. Lapsed  laiendasid  oma  teadmisi  kohalikust  taimestikust  ja loomastikust. See  õppekäik  võimaldas  õpilastel  näha  looduse  ilu  ja mitmekesisust  ning  jättis  neile  unustamatud  muljed  sellest  huvitavast  paigast.

Õppeprogramm “Kes elab mere ääres?“ (Looduskool Vesipapp)

Õppekäik (6.k klass, 22.05.2023, õpetajad Leino Lepp ja Tatiana Komova)

Programm  toimus  Paljassaare  loodusrajal, kus  õpilastel  oli  võimalik  tutvuda  mereäärse  looduse  ja  elustikuga. Õpilased  käisid  koos  juhendajaga Paljassaare  linnuhoiualal, otsisid  kohal  omaseid  liike  ja  määrasid   neid  koos. Jaguneti  gruppidesse  ja  vastati  juhendaja  esitatud  küsimustele – vastuseid  leiti  loodusest, infotahvlitelt  ja  internetist. Lapsed  laiendasid  oma  teadmisi  kohalikust  taimestikust  ja  loomastikust, said  aru  keskkonna õrna kohtlemise  olulisusest  ja  selle  rikkuse  tähtsusest.

Veebiviktoriin „Joogi- ja reovesi“ (8.b klass, 30.03.2023, õpetaja Svetlana Todorovskaja)

Kaheksanda  klassi  õpilased  osalesid  veeteemalises veebiviktoriinis. Lapsed  said  proovile  panna  oma  teadmised erinevatest  veeliikidest  ja  vee tähtsusest  inimesele.

Rahvusvaheline kalade joonistusvõistlus (6.a ja 8.t  klassid, märts 2023, õpetaja Jevgenia Mostovaja)
Õpilased  joonistasid  erinevate  kunstitehnikate  abil  kalaliike. Lapsed  uurisid  ka  kalaliike, nende  iseärasusi  ja elupaiku.
Õpilaste  joonistused:
1.Valeriia  Kobzar   (6.a klass)
2.Maria  Zintšenko  (6.a klass)
3.Valerija  Varfalomejeva  (6.a klass)
4.Anastasia  Taratynko  (8.t klass)
5.Daria  Shchiper  (8.t klass)
6.Miroslav  Londak  (8.t klass)
7.Igor  Nakonetšnõi  (8.t klass)
8.Alan  Zonov  (8.t klass)
9.Sofia  Barõšnikova  (8.t klass)
10.Viktoriia  Tsizova  (8.t klass)
11.Valeriia  Stetsiura  (8.t klass)

Veebiviktoriin „Joogi- ja reovesi“ (9.b klass, 24.03.2023, õpetaja Svetlana Todorovskaja)

Üheksanda  klassi  õpilased  osalesid  veeteemalises veebiviktoriinis. Mõned  lapsed  said  viktoriinis  häid  tulemusi.

Veebiviktoriin „Joogi- ja reovesi“ (7.a ja 7.c  klassid, 24.03.2023, õpetaja Svetlana Todorovskaja)

Seitsmendate  klasside  õpilased  osalesid  veeteemalises veebiviktoriinis. Lapsed  said  proovile  panna  oma  teadmised erinevatest  veeliikidest  ja  vee tähtsusest  inimesele.

Iseseisva õppimise päev

Eesti  keele tund teemal „Eesti muuseumid“ (8.t klass, 20.02.2023, õpetaja Svetlana Todorovskaja)

Õpilased  tegid  esitlusi  Eesti  huvitavamatest  muuseumidest  ja  seejärel kaitsesid  neid. Esitluste autorid: 1.Eesti  Meremuuseum, Paks  Margareeta  (Maria Nazarenko, 8.t klass) 2.Eesti  Meremuuseum, Lennusadam  (Daria Shchiper, 8.t klass)

MTÜ Nõmme Loodusmaja esindaja tuli külla

Õppeprogramm “Kalade praktikum“ (7.a klass, 09.12.2022, õpetaja Liubov Kulichenko)

Õpilastele  räägiti  Eesti  veekogudest  ja Läänemerest, neis  elavatest  kalade  liikidest, liikide  omavahelisest  mõjust, inimtegevuse  mõjust, kalade  tähtsusest  inimestele. Toimus praktikum: kalade määramine, mõõtmine, kaalumine, prepareerimine. Kõige  huvitavam  osa  kalade  praktikumist  oli  kala  prepareerimine. See  tegevus  toimus  väikeste rühmadena. Palju  põnevust  pakkus  kala  seedeelundkonna  uurimine, sest  kala  maost  võib  leida  väga  põnevat  sisu: liiva, vetikaid. Iga  õpilaste  meeskond  pidi  vastama  töölehel  esitatud  küsimustele, mis  hõlmasid  palju  teemasid.

Iseseisva õppimise päev

Eesti  keele tund teemal „Ilusad Eesti looduspaigad“ (8.b ja 8.t klassid, 05.12.2022, õpetaja Svetlana Todorovskaja)

Õpilased  tegid  esitlusi  Eestimaa  looduskaunitest  paikadest  ja  seejärel kaitsesid  neid. Esitluse autor:

Keila  juga  (Valeria  Stetsiura, 8.t klass)

Eesti  Loodusmuuseum tuli külla!

Muuseumitund teemal  “Muutuv Läänemeri“ (22.11.2022,  9.c ja 8.t klassid, õpetaja Svetlana Todorovskaja)

Video

Eesti  Loodusmuuseum tuli külla!

Muuseumitund teemal  “Muutuv Läänemeri“ (22.11.2022,  9.c ja 8.t klassid, õpetaja Svetlana Todorovskaja)

Õpilased  avastasid  läbi  praktiliste  tegevuste  Läänemere  elustikku  ja  keskkonda. Saadi  lähemalt  tuttavaks Läänemeres  elavate  liikide  ja  nende  omavaheliste  seoste  ja  tasakaaluga  ning  uuriti, kuidas  inimene  oma  tegevusega  seda  kõike  mõjutab. Lisaks  käsitleti  teemasid  nagu  võõrliigid, mikroplast, soolsus, mikroelustik  ning Läänemere  areng  ja  elustik. Õppeprogrammi  jooksul  läbisid  õpilased  rühmades  valiku  kaheksast  tegevuspunktist. Tunni  lõpetas  kokkuvõttev  arutelu.

Läänemere rahvusvaheline veebiviktoriin (21.11.2022,  7.с klass, õpetajad E.Parker ja N.Kotovitš)

Õpilastel  oli  hea  võimalus  täiendada  oma  teadmisi  Läänemere  kohta, saada  keskkonnateadlikumaks  ja  harjutada inglise  keele oskust. Läänemere  projekti  veebiviktoriin  toimus  inglise  keeles  arvutiklassis.

Läänemere rahvusvaheline veebiviktoriin (18.11.2022,  4.k, 5.a, 5.b, 9.a ja 9.b klassid, õpetaja Elina Parker)

Läänemere  projekti  veebiviktoriin  toimus  inglise  keeles arvutiklassis.  Veebiviktorin  keskendus  kestliku  arengu  eesmärkidele  ja  sellele, kuidas  Läänemere – äärsed  riigid  töötavad  nende  eesmärkide  nimel.  Viktoriin  tutvustas  globaalseid  probleeme  ja nendele  leitud  lahendusi.  Meie  kooli õpilased  on  juba  mitu  aastat  osalenud  Läänemere teemalises viktoriinis. 

PROTO  Avastustehas

Õppeprogramm „Allveelaev“ (8.b klass, 09.11.2022,  õpetaja Kyryl Korolov)

Lapsed  õppisid, kuidas  juhendi  järgi teha katseid  vee  omaduste  uurimisel. See  õppeprogramm  oli  väga  kasulik  ja huvitav.

PROTO  Avastustehas

Õppeprogramm „Allveelaev“ (8.a klass, 08.11.2022,  õpetaja Denis Karsika)

Pärast  selle programmi läbiviimist oskavad õpilased kirjeldada vee olekuid ning näidata  vee  sulamis-, külmumis- ja keemistemperatuure, võivad selgitada  tiheduse  sõltuvust  vee  temperatuurist. Õpilased  õppisid, kuidas  juhendi  järgi teha katseid  vee  omaduste  uurimisel. See  õppeprogramm  oli  väga  kasulik  ja hariv.