Kooliõu

Mahtra Kogukonnapäev (1. – 9.klassid, 04.06.2022,  klassijuhatajad)

Kooliõu

Mahtra Kogukonnapäev (1. – 9.klassid, 04.06.2022,  klassijuhatajad)

4.juunil  toimus  Tallinna  Mahtra  Põhikooli  territooriumil  (aadressil Mahtra  tänav  60)  Mahtra  Kogukonnapäev. Kogukonnapäeva  raames  toimusid  heategevuslik  Mahtra  Laat, loterii, erinevad  töötoad, võistlused, Mahtra Kuldvillak.  Kohal  olid  Hambabuss  ja  meie  kogukonna  abilised - politsei  ja  päästeamet  ning  palju  muud  huvitavat. Üritust  toetasid  Tallinna  Mahtra  Põhikool, Lasnamäe  Linnaosa Valitsus, Hambabuss  ja  Raadiku  Arendus.

Globaalne  kodakondsus

Tallinna Vanalinna Päevad 

Töötuba „Lõbusad helkuriga tutikesed“ (5.b, 5.k ja 8.c klassid, 03.06.2022, õpetajad  S.Tsabijeva ja S.Todorovskaja)

3. - 5. juunil  Tallinna  Tornide  väljakul   vanalinna  päevade  raames  toimus  traditsiooniline  koolilastepäev.

5.b,  5.k  ja  8.c  klasside  õpilased  külastasid  väljakul  avatud  pärimusküla  ning  osalesid  näputöö  meisterklassi töötoas  „Lõbusad  helkuriga  tutikesed“. Töötoas  õpilased  punusid  rahvusliku  paela, millele  andsid  lisaväärtust helkurribadega. Helkurid  on  pimedal  ajal  hädavajalikuks  abimeheks. Neid  võiks  kasutada  ka isikupäraseks kaunistuseks  koolikotile. Töötuba  juhendas  Lembe  Maria  Sihvre. Õpilased  tutvusid  pärimuskülas  ka  Eesti rahvatantsude  ja rahvalauludega.

Tervis ja heaolu

Spordipäev Tondiraba pargis (5. – 8.klassid, 31.05.2022, klassijuhatajad)

Globaalne  kodakondsus

Veneetsia karneval Tallinnas 2022 (5. – 6. klassid, 28.05.2022, õpetaja S.Tsabijeva)

Tallinnas  Kristiine  linnaosas  Löwenruh’  pargis  toimus  laupäeval, 28. mail  traditsiooniline  Veneetsia karneval, mis  oli  värvikirev  pidupäev  kogu  perele. Ürituse  kõrgpunktiks  oli  karnevalikostüümide  ning –maskide  konkurss. Karneval  on  toimunud  üle  kümne  aasta. Meie  kooli  tüdrukud  on  võtnud osa  kaheksandat  korda. Meie  osalejad  said  diplomi  kõige  silmapaistvama  karnevalikostüümi  eest  ja  karnevali  eriauhinna  grupikostüümi  eest. 

 

Kooliõu. Elurikkus ja loodus

Õuesõppetund

Eesti  keele tund (17.05.2022, 2.b klass, õpetaja  Natalia Šemenkova)

Kooliõu. Elurikkus ja loodus

Õuesõppetund

Floristika. Pannood kevadlilledega (7.k ja 8.k klassid, 25.05.2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Meri ja rannik. Vesi

Video 5. Pirita jõgi  (mai 2022,  õpetaja Elina Kartsev ja 8.k klass)

8.k  klassi  õpilane  Aksenija  Bajuk  tegi  videot, kus  rääkis  Pirita jõest. See on Harjumaa  üks  ilusamaid  jõgesid. Tallinlastele  meeldib väga  veeta  vaba aega selle  jõe ääres.  See oli  üritus  rahvusvahelise  projekti  raames, kus  nõuti  inglise keele  kasutamist.

Elurikkus ja loodus

Video 4. Mänd (mai 2022,  õpetaja Elina Kartsev ja 8.k klass)

8.k  klassi  õpilane  Sergei  Boris  tegi  videot, kus  rääkis  mändidest.  Tegevus  toimus  Pirita männimetsas.  See oli  üritus  rahvusvahelise  projekti  raames, kus  nõuti  inglise keele  kasutamist.

Elurikkus ja loodus

Video 3. Lepp (mai 2022,  õpetaja Elina Kartsev ja 8.k klass)

8.k  klassi  õpilane  Leonid Spasski   tegi  videot, kus  rääkis  lepast, mis kasvab  Kadrioru pargis.  See oli  üritus  rahvusvahelise  projekti  raames, kus  nõuti  inglise keele  kasutamist.

Elurikkus ja loodus

Video 2. Oravad Kadrioru pargis (mai 2022,  õpetaja Elina Kartsev ja 8.k klass)

8.k  klassi  õpilane  Natela  Artjomova  tegi  videot, kus  rääkis  oravatest, kes  elutsevad  Kadrioru pargis.  See oli  üritus  rahvusvahelise  projekti  raames, kus  nõuti  inglise keele  kasutamist.

Elurikkus ja loodus

Video 1. Linnud  (mai 2022,  õpetaja Elina Kartsev ja 9.c klass)

9.c  klassi  õpilased  Aleksei  Glagolev   ja  Sergei  Dobrov  tegid  Kadrioru  pargis  videot, kus  jutustasid  paiga- ja rändlindudest.  See oli  üritus  rahvusvahelise  projekti  raames, kus  nõuti  inglise keele  kasutamist.

Kooliõu. Elurikkus ja loodus

Õuesõppetund

Eesti  keele tund (18.05.2022, 4.k klass, õpetaja  Nastasia Klimenko)

Toit. Tervis ja heaolu

Loovtöö  teemal „Toidu mõju noorukieas“ (9.c klass, 16.05.2022,  juhendaja Natalja Kotovitš)

9.c klassi  õpilane  Veranika Orlova kaitses  2022.a  maikuus  loovtööd  teemal  „Toidu  mõju noorukieas“. Õpilane  viis üheksandate  klasside  seas  läbi küsitluse. Kodus  ta hakkas  mitmesuguseid  kasulikke  roogi  valmistama. Tüdruk rääkis, miks on oluline  noorukieas  tervislikult  toituda.

Tervis ja heaolu

Loovtöö  teemal „Mida peate teadma koroonaviiruse ja teiste viirusnakkuste kohta“ (8.a klass, 16.05.2022,  juhendaja Liudmila Kuzichkina)

8.a klassi  õpilane  Jekaterina  Vlasjeva  kaitses  2022.a  maikuus  loovtööd  teemal  „Mida  peate  teadma  koroonaviiruse ja teiste viirusnakkuste kohta“. Õpilane  rääkis  kasulikku  infot, mida  inimesed  peavad  teadma  koroonaviirusest  ja  teistest nakkushaigustest.

Tervis ja heaolu

Loovtöö  teemal „Noored ja narkootikumid“ (8.b klass, 16.05.2022,  juhendaja Natalia Hort)

8.b klassi  õpilane  Viktorija  Pahurina  kaitses  2022.a  maikuus  loovtööd  teemal  „Noored ja narkootikumid“. Õpilane  rääkis  narkootikumide  tarvitamise  põhjustest  ja tagajärgedest.

Globaalne  kodakondsus. Toit  

Loovtöö  teemal „Eesti ja vene vastlapäeva tunnused“ (8.b ja 8.k klassid, 16.05.2022,  juhendaja N. Hort)

8.b  ja  8.k  klasside  õpilased  Aleksandr  Koseljanski  ja  Juliana  Galkina  kaitsesid  2022.a  maikuus  loovtööd  teemal  „Eesti  ja  vene  vastlapäeva  tunnused“.  Aleksandr  ja  Juliana  küpsetasid  kodus  pannkooke  ja  vastlakukleid,  koolis  viisid  klassitunnid  läbi, kus  rääkisid eesti ja vene  vastlapäeva  kommetest  ja omapäradest.

Tervis ja heaolu

Loovtöö  teemal „Teate“ (8.a klass, 16.05.2022,  juhendaja Denis Karsika)

8.a klassi  õpilane  Igor  Aleksejev kaitses  2022.a  maikuus  loovtööd  teemal  „Teate“. Õpilane  viis  läbi  teatevõistlused 3.a ja 3.b klasside vahel. Õpilastele meeldisid  need võistlused väga.

Tervis ja heaolu

Loovtöö  teemal „Koolitraumad, nende liigid ja põhjused“ (8.c klass, 16.05.2022, juhendaja Svetlana Todorovskaja)

8.c klassi  õpilased  Daria  Bogdanova  ja Timur  Runin  kaitsesid  2022.a  maikuus  loovtööd  teemal  „Koolitraumad, nende  liigid ja põhjused“. Õpilased  instseneerisid koolitraumade  liike, viisid  küsitluse  läbi. Daria  Bogdanova  ja Timur  Runin  võtsid  intervjuud  tööõpetuse  ja  kehalise  kasvatuse  õpetajatelt  ning  kooli  medõelt. Koolitöötajad  rääkisid õpilastele, kus ja mis traumad õpilased saavad  koolist  tihti. Õpilased  tegid kokkuvõtteid,  mis põhjusel  saavad lapsed  koolitraumad. 

Kooliõu. Elurikkus ja loodus

Õuesõppetund

Eesti  keele tund (18.05.2022, 4.a klass, õpetajad  Nastasia Klimenko ja Svetlana Todorovskaja)

Toit. Elurikkus ja loodus

Toiduteemaline viktoriin 2022  (8.klassid, 04.05.2022, õpetaja Svetlana Todorovskaja)

Toit. Elurikkus ja loodus

Toiduteemaline viktoriin 2022  (7.klassid, 03.05.2022, õpetaja Svetlana Todorovskaja)

Vesi

Veeteemaline viktoriin

Keskkonnakuu viktoriin: vesi  kui ressurss (7. – 8.klassid, mai 2022, õpetaja Svetlana Todorovskaja)

Õpilased  said  infot  vee  ning  selle kasutamise  ja säästmise  kohta.

Globaalne  kodakondsus

Eesti Arhitektuurimuuseumi külastamine

Muuseumitund “Rotermanni saladused“ (8.c klass, 05.05.2022, õpetaja Svetlana Todorovskaja)

Iga  rühm  õpilasi  sai  endale  töövihiku, mis  tutvustas  Rotermanni  kvartalit  läbi  seitsme linnaruumi  seisukohalt olulise teema  (planeering, ajalugu, vorm  ja funktsioon, materjalid  ja värvid, disain, inimesed  linnas  ning maamärgid). Programm  toetas  geograafia, ajaloo, kunstiajaloo, kultuuriloo  ja majanduse  ainesisu  omandamist.

Tervis ja heaolu

Eesti  Tervisemuuseumi külastus

Muuseumitund teemal  “Murdeea muutused ja ärkav seksuaalsus ” (04.05.2022, 9.c klass, õpetaja Natalja Salmus)

Õpilastele  anti  üldpilt  inimese  seksuaalsusest  ja tutvustati  teemakohaseid mõisteid. Noortele  tutvustati  valikuid, mida  murdeiga  endaga  kaasa  toob ning seletati,  kuidas  kohaneda  muutustega, mida  ise  suunata  ei ole võimalik. Õpilastele  tutvustati   turvaseksi  põhimõtteid. Arutleti  iluideaalide, soorollide  ning  identiteedi  loome  üle. Iseseisva töö käigus tutvuti  ekspositsioonis  teematubadega, millele  järgnes  ühine  töölehtede kontroll.

Tervis ja heaolu

Eesti  Tervisemuuseumi külastus

Muuseumitund teemal  “Esmaabi ABC” (03.05.2022, 7.a klass, õpetaja Nikolai Andriankov)

Käsitleti  esmaabi  põletuse  korral, hingamisteede  avamist, verejooksu  sulgemist  ning südamemassaaži  põhimõtteid. Harjutati  elustamist mannekeeni  peal. Julgustati  märkama  inimese  normist  erinevat  käitumist  ja pöörama  sellele tähelepanu. Lapsed õppisid  paremini  hindama  ohusituatsioone, oskasid  muuta  keskkonda  turvalisemaks  ja kutsuda päästjaid. Samuti  oskasid õpilased muuseumi  püsinäituse abiga leida seoseid lihtsamate esmaabi- võtete toimemehhanismide  ja  inimkeha anatoomia  vahel.

Globaalne  kodakondsus

Setomaa koolinoorte käsitöönäitus KASVULAVA (5.b klass, mai 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

5.b klassi  tüdrukud  külastasid  Seto  koolinoorte  käsitöönäituse  KASVULAVA. Setomaa  vallas  on  3 kooli: Mikitamäe Kool, Meremäe  Kool  ja Värska Gümnaasium. Koolides on tähtsal  kohal  pärimuskultuur, seto  keel, kohalikud  tavad ja kombed. Näitusele  toodi  erinevates  tehnikates  valmistatud  tööd, mis  on  praeguste  kooliõpilaste  poolt käsitöötundides  meisterdatud.

Globaalne  kodakondsus

Ettevalmistamine emadepäevaks

Kodunduse tunnid (8.с klass, mai 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Meened  emadepäevaks  

Nõelviltimine: meistriklass

Globaalne  kodakondsus

Ettevalmistamine emadepäevaks

Kodunduse tunnid (8.k klass, mai 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Meened  emadepäevaks

Elurikkus ja loodus

Kodunduse tunnid (6.c klass, mai 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Kevadine krookus paberžgutist

Õpilastele räägiti  kevadistest  krookustest, nende  istutamisest  ja hooldusest  ning  õpetati  neid  tegema paberžgutist.

Globaalne  kodakondsus

Lihavõttepühad. Origami paberist jänkud

Kodunduse tunnid (5.b klass, aprill 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Õpilastele räägiti, kuidas  tähistada  lihavõtteid. Lapsi  õpetati  tegema paberist jäneseid.

Tervis ja heaolu

Terved hambad on  tervise alus (6.a ja 6.b klassid, 06.05.2022,  medõde Jelena Lebedeva)

Tervis ja heaolu

Terved hambad on  tervise alus (4.b ja 4.k klassid, 05.05.2022,  medõde Jelena Lebedeva)

Õpilased  said  teada, et  hambad  hoiab  korras  eelkõige  hambasõbralik  toitumine.  Lastele  näidati, kuidas  õigesti  hambaid  pesta.

Meri ja rannik. Elurikkus ja loodus. Kliimamuutused

Eesti Loodusmuuseumi õppeprogramm

IduEDU festivali Tallinna hariduskvartal

Õppeprogramm “Muutuv Läänemeri“ (26.04.2022, Tallinna Mahtra Põhikooli õpetajad)

Õpetajad  avastasid  läbi  praktiliste  tegevuste  Läänemere  elustikku  ja  keskkonda. Saadi  lähemalt  tuttavaks Läänemeres  elavate  liikide  ja  nende  omavaheliste  seoste  ja tasakaaluga  ning  uuriti, kuidas  inimene  oma tegevusega  seda  kõike  mõjutab. Lisaks  käsitleti  teemasid  nagu  võõrliigid, mikroplast, soolsus, mikroelustik  ning Läänemere  areng  ja elustik. Muuseumitunni  lõpus  toimus  kokkuvõttev arutelu.

 

Globaalne  kodakondsus

Felting: meistriklass

Kodunduse tunnid (6.c klass, aprill 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Felting on  üks  vanematest  käsitööaladest. Tüdrukud  tutvusid  tundides  kuiv-  ehk nõelviltimisega. Töötada tuli tähelepanelikult, et ei teeks endale vigastusi nõelaotstega. Töö  tulemuseks  olid  kirjud lihavõttemunad – pisankad. 

Tervis ja heaolu

Inimese südame- ja vereringesüsteem (8. - 9.klassid, 22.04.2022, medõde Jelena Lebedeva)

Käes on aprill – südamekuu!

Tervis ja heaolu

Inimese südame- ja vereringesüsteem (5.k ja 6.a klassid, 22.04.2022, medõde Jelena Lebedeva)

Käes on aprill – südamekuu!

Õpilased  said  teada, et inimese  vereringe  jaguneb  suureks  vereringeks  ja väikeseks  vereringeks  ning  ta  koosneb südamest, verest  ja veresoontest. Õpilastele räägiti  südame  ehitusest  ja töötsüklitest, arteritest, aordist, veenidest  ja kapillaaridest.

Elurikkus ja loodus

Tartu Ülikooli  loodusmuuseum    

Viktoriin “Linnud luhal ja rannaniidul” (aprill 2022,  8. - 9. klassid, õpetaja Svetlana Todorovskaja)

Globaalne  kodakondsus

Kodunduse tunnid (7. – 8. klassid, aprill 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Seitsmendate  ja kaheksandate  klasside  tüdrukud  tegid  tundides  pannoo  teemal  “Headuse ja õnnetoov puu”. Pannoo kaunistamiseks  on  tehnikas   “Irlandia roosid”  heegeldatud  lilled, mis  näevad  välja  elavalt  ja  nagu  rõõmsameelsed.

Meie  kollektiivtöös  ühinesid  meiega  õpetajad: Inna Ermel, Juulia  Lapšina  ja  Rita  Januškevitšute.

Siiani  meie  puuotsas  õitsevad  ainult  63 roosi, kuid  me  hoolitseme  puu  eest, et  ta kasvaks  suuremaks  ja oleks rohkem  roose.

Elurikkus ja loodus                                                          

Õppeprogramm “Tarbetaimed“ (Tallinna Botaanikaaed)

Õppekäik (7.b klass, 13.04.2022, õpetaja Irina Ivaškevitš)

Õppepäev  toimus   Tallinna  botaanikaaia  kasvuhoonetes  ja loodusmajas. Õpilased  teadsid, kuidas  ja  milleks  saab erinevaid  taimi  kasutada, omasid  lühiülevaadet  kodumaistest  söögitaimedest, maitsetaimedest, ravimtaimedest  ja mürgistest  taimedest. Praktilise  tegevuse käigus  said  õpilased  haistmismeele  abil  vürtsi-  ja  maitsetaimi  ära tunda, valida  pildikaartide  abil  sobivaid  ravimtaimi  erinevate  haiguste  raviks  ja lahendada  muid  tarbetaimedega  seotud  ülesandeid. Õppeklassis  keskenduti  arutelule, milliseid taimi  ja milleks  saame  kasutada.

Globaalne  kodakondsus

Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi külastamine

Muuseumitund teemal “Vaibad kõikidele meeltele“ (5.k ja 8.c klassid, 08.04.2022, õpetajad S.Todorovskaja ja S.Tsabijeva)

Õpilased  külastasid näitust  „Fookus. Rüiuvaibad”. Nad nägid, kuidas  vaipadel  kujutatu  on  muutunud  järjest abstraktsemaks. Arutlesid  selle üle, kas  rohkem  lugusid  räägivad  konkreetseid  pilte  kujutavad  teosed  või  hoopis need, mis  on vabad, maalilised  ja  abstraktsed. Muuseumitunni  käigus  said  teada, kes  vaiba  autoritest  on  töötanud moemajas, kes  on  kasutanud  oma  teoste  loomisel  sulgi, kelle  vaipadesse  on  põimitud  Egiptuse  ja  Kreeka reisimuljeid  ja kes  kasutas  vaipu  kavandades  digitaalset  programmi  Paint  Brush. Õpilased  said  tunni  teises  pooles  endale  teha  väikse  rüiuvaiba, mida  saab  hiljem  kasutada  mõne  riideeseme, koti  või  näiteks  diivanipadja  kaunistamiseks.

Meri ja rannik. Elurikkus ja loodus. Kliimamuutused

Eesti Meremuuseumi (Lennusadama) külastamine

Õppeprogramm “Elu Läänemerel“ (6.a klass, 07.04.2022, õpetaja Margarita Maksimova)

Õpilased  tutvusid  rannarahva  (Kalamaja)  traditsioonidega,  iseloomustasid  Läänemerd  kui  elukeskkonda  ja  tundsid seal  elavaid  organisme, kirjeldasid  ilma  ja selgitasid  Läänemere  reostumise  põhjusi  ja  kaitsmise  võimalusi.

Elurikkus ja loodus. Kooliõu

Lindude eest  hoolitsemine kooli ümbruses (aprill 2022, 8.c klassi õpilased)

Tervis ja heaolu. Toit

Tervislik eluviis ja õige toitumine (8.c klass, 07.04.2022, Rohelise kooli liikmed)

7.aprillil  tähistatakse  ülemaailmset  tervisepäeva. Rohelise  kooli  liikmed  rääkisid  õpilastele  õigest  eluviisist ja toitumisest, inimeste  tervise  säilitamisest ja  tugevdamisest, halbade  harjumuste  loobumise  vajadusest.

Keskkonnaülevaatuse  küsitlus (3. – 9.klassid)

8.klassid (märts 2022, õpetajad S.Todorovskaja, G.Saburova ja klassijuhatajad)

Keskkonnaülevaatuse  küsitlus (3. – 9.klassid)

4. – 5.klassid (märts 2022, õpetajad E.Kartsev, I.Petrosjan ja klassijuhatajad)

Keskkonnaülevaatuse  küsitlus (3. – 9.klassid)

9.klassid (märts 2022, õpetajad E.Kartsev, I.Petrosjan, N. Kotovitš  ja klassijuhatajad)

Keskkonnaülevaatuse  küsitlus (3. – 9.klassid)

6. – 7.klassid (märts 2022, õpetajad E.Kartsev, I.Petrosjan, N. Kotovitš  ja klassijuhatajad)

Elurikkus ja loodus

Kevade  värvid (kunstiõpetuse tunnid, 1.b klass, aprill 2022,  õpetaja Jevgenia  Mostovaja)

Elurikkus ja loodus

Kevadlilled - tulbid (kunstiõpetuse tunnid, 1.b klass, märts  2022,  õpetaja Jevgenia  Mostovaja)

Tundides  räägiti  esimestest kevadlilledest  ja  joonistati  ilusaid  eredaid tulpe.

Tervis ja heaolu. Toit

Vitamiininädal (14.03 – 18.03.2022)

Eesti keele tunnid (3.- 6.klassid, õpetaja Natalja Šemenkova)

Tervis ja heaolu

Alkoholsõltuvus on krooniline haigus (8.a, 8.b ja 8.c klassid, 23.03.2022, medõde Jelena Lebedeva)

Õpilastele räägiti  teismeliste alkoholismi  põhjustest, alkoholi  mõjust  inimese  psüühikale  ja  kehale.

Tervis ja heaolu. Toit

Vitamiininädal (14.03 – 18.03.2022)

Eesti keele tunnid (6.a klass, õpetaja Svetlana Todorovskaja)

Tunnid  oli  pühendatud  õige  toitumise  teemale. Õpilased  lugesid  tekste, tegid  presentatsioone  ja  töölehti,  rääkisid tervisliku  toitumise  ja  vitamiinide  tähtsusest  organismile. Kõik  lapsed  said  infot  õigest  toitumisest  ning  puu-  ja köögiviljade  kasulikest  omadustest.

Elurikkus ja loodus

Uued linnumajad (märts 2022, 7. – 8.klassid, õpetaja Nikolai Andriankov)

Juba  teist aastat  meie kooli  õpilased  täidavad  Tallinna  Lasnamäe  linnavalitsuse  poolt  linnumajade  meisterdamise tellimusi. Olenemata  hiljaks  tarnitud  materjalidest  õpilased  jõudsid  linnumajad  teha  õigeks  ajaks. On tehtud 15 suurt  ja väikest  linnumaja  saabuvate  suliliste  jaoks.  Suur  tänu  seitsmendate  ja  kaheksandate  klasside  õpilastele, kes võtsid  projektist  aktiivselt osa!

Elurikkus ja loodus. Prügi ja jäätmed

Projektõpe. Miniprojekt „Linnaaed“ (märts 2022, 7.b klass, õpetaja Irina Ivaškevitš)

Meie  kooli  õpetajad  osalevad  Innovatsioonilabori  projektiõppe  koolitusel. Seitsmenda  klassi  õpilased  alustasid miniprojektiga “Linnaaed”. Nad  istutasid  taimi  ja meisterdasid  taaskasutatavatest  materjalidest  lillepotte. Õpilased  uurisid, vaatlesid, meisterdasid!

Globaalne  kodakondsus

Iseseisva õppimise päev (15.03.2022, 1. – 9. klassid, klassijuhatajad)

Õpilased  ei  käinud  sellel  päeval  koolis, vaid  said  ülesandeid  koju.   Kõik  ülesanded  olid  seotud  ühise  teemaga "Tolerantsus".  Õpilastele  räägiti, et keerulistel  aegadel  pannakse  inimlikkus  proovile, me  saame  ja peame  näitama oma  parimaid  omadusi  ja väärtusi: humanistlikke  vaateid, sallivust, kaastunnet, paindlikkust  ja abivajajate  toetamist.

Õpilased  otsisid  sellel teemal õppematerjale, lugesid  tekste,  tegid  töölehti  ja presentatsioone.

Toit. Tervis ja heaolu

Kodunduse tunnid (4. – 8. klassid, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Vitamiininädal (14.03 – 18.03.2022)

See nädal  oli  pühendatud  hea  tervise  ja õige  toitumise  teemale. Õpetaja  selgitas  lastele, mis on  immuunsus  ja kuidas  seda  tugevdada, arutati  tervisliku  toitumise  ja  vitamiinide  tähtsusest  organismile. Suurt  tähelepanu  pöörati puu-  ja köögiviljadele, kuna  need  on meile  head  vitamiiniallikad. Vitamiininädalal  paljud  õpilased  osalesid praktikatöös  vitamiinitaldriku  koostamisel. Lapsed  jagasid  kodunduse  tundides  oma  tervislikke  toiduvalmistamise retsepte. Tänu  vanematele, kes  aitasid  oma  lastel  osta  toiduaineid.

Elurikkus ja loodus

Kunstiõpetuse tunnid teemal „Loodus talvel“ (1.k klass, veebruar 2022, õpetaja Juta Tšurilina)

Elurikkus ja loodus

Tööõpetuse tunnid teemal „Talvine mets“ (1.k klass, veebruar 2022, õpetaja Juta Tšurilina)

 

Elurikkus ja loodus

Iseseisva õppimise päev (22.02.2022, 1. – 9. klassid, klassijuhatajad)

Õpilased  ei  käinud  sellel  päeval  koolis, vaid  said  ülesandeid  koju.   Kõik  ülesanded  olid  seotud  ühise  teemaga "2022.aasta tegijad  looduses".  Selle aasta  looduse  tegijateks  on  pruunkaru, metskurvits, harilik  pihlakas, sulgjas  õhik, balti  sõrmkäpp, vareskaera – aasasilmik, kõrreliste -  tõlvtõvik, ahven  ja tehismuld. Õpilased  leidsid  erinevatest  allikatest  infot  2022.aasta  looduse  tegijatest,  joonistasid  neid, tegid  presentatsioone  või  kirjutasid  referaate.

Õpilaste  tööd:

Mihhail  Šlõk  (8.c klass) – joonistus „Pruunkaru“

Katariina  Kerstik  (8.c klass) - joonistus „Pihlakas“

Marija  Svižinskaja  (8.c klass) - joonistus „Pihlakas  ja ahven“

Daria  Bogdanova  (8.c klass) – presentatsioon „Pruunkaru“

Arina  Nõulik  (9.c klass) – presentatsioon „Pruunkaru“

Evelin  Päts (5.a klass) – presentatsioon „Vareskaera – aasasilmik“

 

 

Globaalne  kodakondsus

Eesti Vabariigi aastapäev (1.- 9. klassid, 23.02.2022)

23.02.2022  tähistasid  õpilased  ja kõik  kooli töötajad  Eesti  Vabariigi  aastapäeva.

Koolis olid seintele välja pandud  laste  pildid, plakatid, mis olid pühendatud  sellele tähtpäevale.

Igas  klassis  toimus  aktus, mis  algas  hümniga  ning  õpilastele  räägiti  sellest riigipühast,  Eesti  rahvussümboolikast, näidati esitlust.

Globaalne  kodakondsus

Tutvumine Eesti  kirjanike loominguga

Kirjanduse tunnid (4. – 9. klassid, veebruar 2022, vene keele ja kirjanduse õpetajad)

Vastavalt  traditsioonile  tutvustati  veebruaris   kirjandustundides  Eesti  kirjanike  loomingut. Sel  aastal  lapsed mitte  ainult  lugesid  Eesti  autorite  teoseid, kuid  ka  tegid  toredad  plakatid,  mis  kaunistavad  meie  kooli  kolmanda  korruse  seinu.  

Tervis ja heaolu

Narkomaania (8.с klass, 25.02.2022, medõde Jelena Lebedeva)

Medõde  Jelena  Lebedeva rääkis  õpilastele, et  kõik  narkootikumid  võivad  tekitada  sõltuvust. Sõltuvus  võib  olla  kas vaimne  või  füüsiline. Vaimne  sõltuvus  tähendab, et narkootikumi  mõju  kadumisel  tekib  inimesel varem  või  hiljem selle järele uuesti  vastupandamatu  tung. Uimastita  ei suudeta  ennast  enam  mõnusalt  tunda. Füüsiline  sõltuvus tähendab, et  inimese  keha on narkootikumidega  harjunud  ja vajab  neid  pidevalt. Kui  sellisel  inimesel  jääb  mingil põhjusel  tavapärane  kogus  narkootikumi  saamata, jääb  ta  justkui  haigeks - tekivad  võõrutusnähud. Medõde  andis nõu, mida  teha, kui  lähedasel  või  sõbral  on sõltuvus.

 

Toit

Kulinaaria tunnid (6.c klass, veebruar 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Kalafoori  retseptivõistlus

Kuuenda  klassi  tüdrukud  võtsid  Kalafoori  retseptivõistlusest  osa. Õpilased  valmistasid  valentinipäeva  röstleivakesed  kilu,  munavõi, keedetud  peedi  ja maitserohelisega.

 

Toit

Kulinaaria tunnid (4.a, 4.b, 4.k, 5.a ja 5.b klassid, veebruar 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Organismile  ei  jätku  talvel  vitamiine. Õpilased  tegid  puuviljasalateid  vahukoorega. See  oli tore tervislik  ja maitsev toit!

Toit

Kulinaaria tunnid (5.k klassi poisid, 18.02.2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Viienda  klassi  poisid  tegid  soojad  võileivad.

Toit. Globaalne  kodakondsus

Ettevalmistus vastlapäevaks (5.b klass, 17.02.2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Viienda  klassi  tüdrukud  said  infot  vastlapäeva  kommetest  ja  hakkasid  vastlakukleid  tegema.

Elurikkus ja loodus

Euroopa riikide rahvus- ja sümbolloomade tundmise viktoriin

Loomaviktoriin (21.02.2022,  9.a, 9.b  ja 9.c klassid, õpetajad E. Kartsev, I. Petrosjan ja N. Kotovitš)

Veebiviktoriin  oli  pühendatud  loomade  ja  lindude  tundmisele.  Viktoriin  toimus  inglise  keeles  arvutiklassis. Sellest üritusest  võttis  osa  33  õpilast.

Elurikkus ja loodus

Euroopa riikide rahvus- ja sümbolloomade tundmise viktoriin

Loomaviktoriin (18.02.2022,  8.a, 8.b  ja 8.c klassid, õpetajad Elina Kartsev ja Inessa Petrosjan)

Veebiviktoriin  oli  pühendatud  loomade  ja  lindude  tundmisele.  Viktoriin  toimus  inglise  keeles  arvutiklassis. Sellest üritusest  võttis  osa  35  õpilast.

Elurikkus ja loodus

Euroopa riikide rahvus- ja sümbolloomade tundmise viktoriin

Loomaviktoriin (18.02.2022,  7.a, 7.b, 7.t  ja 7.k klassid, õpetajad E. Kartsev, I. Petrosjan ja N. Kotovitš)

Veebiviktoriin  oli  pühendatud  loomade  ja  lindude  tundmisele.  Viktoriin  toimus  inglise  keeles  arvutiklassis. Sellest üritusest  võttis  osa  68  õpilast.

Elurikkus ja loodus

Euroopa riikide rahvus- ja sümbolloomade tundmise viktoriin

Loomaviktoriin (17.02.2022,  3.a, 3.b ja 3.c klassid, õpetajad Elina Kartsev ja Ljudmila Mazurkevitš)

Veebiviktoriin  oli  pühendatud  loomade  ja  lindude  tundmisele.  Viktoriin  toimus  inglise  keeles  arvutiklassis. Sellest üritusest  võttis  osa  50  õpilast.

Elurikkus ja loodus

Euroopa riikide rahvus- ja sümbolloomade tundmise viktoriin

Loomaviktoriin (17.02.2022,  6.a, 6.b ja 6.c klassid, õpetajad Elina Kartsev ja Inessa Petrosjan)

Veebiviktoriin  oli  pühendatud  loomade  ja  lindude  tundmisele.  Viktoriin  toimus  inglise  keeles  arvutiklassis. Sellest üritusest  võttis  osa  35 õpilast.

 

Energia. Elurikkus ja loodus

Sooja kampsuni päev Tallinna Mahtra Põhikoolis (17.02.2022, 1. – 9.klassid)

See  oli  väga  huvitav  üritus, mis  sai  meie kooli  traditsiooniks  ja meeldib õpetajatele, õpilastele  ja nende  vanematele.

14.02 – 16.02.2022  toimus  igas  klassis  klassijuhatajatund, kus  räägiti  õpilastele  energiast  ja  selle säästmise vajadusest. Enne  ürituse toimumist  4. – 9. klasside  õpilased tegid plakatid, kus  oli  kujutatud  ilus  kampsun. Algkooli  õpilased  tegid joonistused  erinevate  kampsunitega. Selle aasta  teemaks  oli  2022.aasta  tegijad  looduses.

17.veebruaril   keerasime  koolis  kütet  vähemaks  ja panime  selga  soojad kampsunid, et rääkida  energiast  ja pöörata tähelepanu  selle  säästmise vajadusele!  Sellel  päeval  toimus joonistuste  ning plakatite  konkurss  ja valiti  kõige  õigesti riietatud klassid. Koolis  rippusid  kampsunid  2022.aasta  erinevate  tegijatega  looduses. See on väga põnev  ja ilus  vaatepilt!

Konkursi  tulemused:

1.koht – 8C, 8B

2.koht – 7B, 9B, 7A

3.koht – 6C, 7K

Eriauhinnad  žurii  poolt  said  järgmised klassid: 4A, 5A, 5B

Kõige õigesti riietatud klass: 1K

 

 

Tervis ja heaolu

Loovtöö  teemal „Algklasside spordipäev“ (9.a klass, veebruar 2022, juhendaja Margarita Müürsepp)

9.a klassi  õpilased  Andre  Neifert  ja Albert  Kovalenko  kaitsesid  2022.a  veebruarikuus  loovtööd  teemal  „Algklasside  spordipäev“. Õpilased  koostasid  spordipäeva  kava  ja viisid  läbi  algklasside  spordipäeva. Spordipäev  toimus  2021.aasta  sügisel.

Toit

Loovtöö  teemal „Minu  lemmikroog“ (9.b klass, veebruar 2022, juhendaja Svetlana Tsabijeva)

9.b klassi õpilane  Maksim  Bavlentsev  kaitses  2022.a  veebruarikuus  loovtööd  teemal  „Minu  lemmikroog“. Õpilane  viis  läbi mitu  meisterklassi teemal „Minu lemmikroog – pannkoogid“. 

Globaalne  kodakondsus

Ettevalmistus sõbrapäevaks

Kodunduse tunnid (5. – 6. klassid, veebruar 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Nahast meened


Tervis ja heaolu

Puberteet  tüdrukutel (6.c klass, veebruar 2022,  medõde Jelena Lebedeva)


Toit. Tervis ja heaolu. Prügi ja jäätmed

Jaanuar  - tervisliku toitumise kuu

Inglise keele  tunnid (jaanuar 2022,  7. – 9.klassid, õpetajad E.Kartsev, L.Mazurkevitš, I.Petrosjan, N.Kotovitš ja D.Kulakova)

Õpilased  rääkisid  tervislikust  toitumisest  ja toidujäätmetest, vaatasid  presentatsiooni  ja filmi, mis olid pühendatud sellele teemale. Pärast  seda  õpilased  tegid  seinalehti  ja kujundasid  infostendi.  


Toit

Jaanuar  - tervisliku toitumise kuu

Tallinna Mahtra Põhikooli toiduretseptide raamat (1. – 9. klassid, jaanuar 2022)

Õpilased  koostasid  jaanuarikuus  meie  kooli  tervislikkude  toiduretseptide  raamatut.


Toit

Kulinaaria tunnid (6.a klassi poisid, veebruar 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Jäätisetort „Tiiger“, 2022.aasta  sümbol

Kulinaaria  töötoas  kuuenda  klassi  poisid  tutvusid  jäätisetordi  tegemise  tehnoloogiaga.


Toit

Kulinaaria tunnid (6.с klassi poisid, veebruar 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Sõrnikute valmistamine


Elurikkus ja loodus. Kooliõu

Lindude eest  hoolitsemine kooli ümbruses (veebruar 2022, 9.c klassi õpilased) 

Energia. Prügi ja jäätmed

Digikoristusnädal (24.01 – 28.01.2022) 

Kooli  õpetajad  võtsid  ette  enda  seadmed  (sülearvutid, tahvelarvutid, nutitelefonid)  koolis  ning  korrastasid  enda digielu, kustutades  kõik  ebavajaliku  infomüra  ja failid. Digikoristusnädala  jooksul  toimusid  klassijuhatajatunnid, mis olid  seotud  selle teemaga. Kool  osales  28.jaanuaril  üle – eestilisel Telia Digitaalsel  koristuspäeval. Oli  puhastatud umbes  18 684 gigabaidi  andmeid ( s.h. 2293 E - kirja, 1239 fotot, 73 videot, 26 helifaili, 134 tekstifaili,  9617 megabaiti ja optimeeritud seadmeid. Üritusest võttis  osa  20 õpetajat.

28.01.2022   8.b klassi  õpilased  teostasid  Rohelise  kooli  projekti  ülesandeid. Arutasid, mis  on  digitaalne  prügi  ja miks  see on  keskkonnale  ohtlik. Õpilased  täitsid  ka  mitu  ülesannet, näiteks  puhastasid  oma  nutitelefonid  ära  fotode  ja  videote  ülejääke. Olid  eemaldatud  tarbetud  kontaktid, kirjad  ja  tekstifailid. Õppetunni  lõpus  võtsid osa  Kahooti  kognitiivsest  mängust. Õpilased  said  teada, kuidas  hoida  oma  nutitelefone  korras, millal  ja  kuidas  on  vaja seadmeid  õigeaegselt  puhastada.

 

Toit. Meri ja rannik. Vesi. Elurikkus ja loodus. Kliimamuutused

Rahvusvaheline veebiviktoriin (21.01.2022,  7. – 9.klassid, õpetajad Elina Kartsev ja Inessa Petrosjan)

UUS GAIA 20:30 elurikkuse kampaania Kahoot viktoriin

Veebiviktoriin  oli  pühendatud  toitumisele. Õpilased  vastasid  küsimustele, sh millised toidukultuurid  on kliimamuutuste  tõttu  väljasuremise  lävele. Oli  ka küsimusi  turismi  mõju  eluslooduse, erinevate  rahvaste  kultuuri, ookeani  reostuse  ja kaitse kohta. Viktoriin  oli  läbiviidud  inglise  keeles, mis  tõi  endaga  kaasa  õpilastele  Rohelise kooli  programmi  erinevate  teemade  kohta  teadmiste  laiendamist, samuti  sõnavara  täiendamist  ja inglise  keele oskuse  arendamist.

Toit

Kulinaaria tunnid (8.a, 8.b ja 8.c klassid, jaanuar 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Sushide valmistamine

Poistele räägiti, kuidas  valmistada  õigesti  tõelist  sushit, seejärel püüti  iseseisvalt neid teha.

Toit

Kulinaaria tunnid (8.a  ja 8.c klassid, 18.01.2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Kolmest roast koosnev lõunasöök

Poisid  õppisid  kartuleid  koorima, kartulipüreed, hakklihast  kotlette  ja juurviljasalatit  valmistama.

Toit

Kulinaaria tunnid (7.k  ja 8.k klassid, 18.01.2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Pitsade valmistamine

Toit

Kulinaaria tunnid (7.k, 8.a ja 8.k klassid, 10. – 11.01.2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Küpsiste valmistamine

 

Toit

Kulinaaria tunnid (7.a klass, 10.01.2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Pudru valmistamine

Poistele räägiti, kuidas  keeta  head  putru.  Hea  pudru  keetmise  kogemus  tuleb  ainult  praktikaga, katsetamise  ja kõrvetamisega. Poisse õpetati  kulinaaria tundides  putru  valmistama.

 

Toit

Kulinaaria tunnid (5. – 6.klassid, jaanuar 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Pudru valmistamine

Tervis ja heaolu

Esmaabi (5.a, 5.b ja 5.k klassid, jaanuar 2022,  medõde Jelena Lebedeva ja õpetaja Svetlana Tsabijeva)

Õpilastele räägiti, kuidas  erinevate  traumade  korral  toimida. Lapsed  said  teada, kuidas  aidata  ennast  ja sõpra hädaolukorras.  Õpilastel  oli  praktiline  töö. Õpiti  sõrmi  ja käsi siduma.

Globaalne  kodakondsus

Eesti  Käsitöö  Maja  rahvakunstigalerii

Näitus „Nõeltehnika saladus – Vanasarviku needus“ (9.c klass, 12.01.2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)

9.c klassi  tüdrukud  külastasid  ,,Nõeltehnika  saladus – Vanasarviku  needus,,  näitust. Eesmärgiks  oli  tutvuda Skandinaavia  nõelkudumise  ja  selle  tehnika  ajalooga. Huvitav  oli  välja uurida, kuidas  skandinaavlased  valmisid soojad  rõivad  enne, kui  osati  kududa  ja  heegeldada. Arheoloogilised  leiud  näitavad, et  nõeltehnika  oli  väga  levinud 9.–11. sajandil  Skandinaavias  viikingite  seas. Nõeltehnika  töövahendiks  on  luust, sarvest  või  puidust  suure  silmaga nõel. Eestis on nõeltehnikat  harrastatud  saartel, kus  elasid  rannarootslased – Vormsi, Ruhnu, Suur- ja Väike - Pakri. Käesoleval  ajal  vanad  traditsioonid  tulevad  meile  tagasi  ning  nõelkudumine  on hetkel  kaasaegne  ja populaarne.

Tervis ja heaolu

Tervislik eluviis (6.a klass, 11.01.2022, medõde Jelena Lebedeva)

Õpilastele räägiti, et  tervislik  elu koosneb  füüsilise  ja vaimse  tervise  tasakaalust. Tervislik  eluviis  on seotud eelkõige halbadest  harjumustest  keeldumisega, positiivse  ellusuhtumisega, igapäevase  liikumisega, mitmekesise  toitumisega.

 

Tervis ja heaolu

Nakkushaigused ja mittenakkushaigused (7.b klass, 10.01.2022,  medõde Jelena Lebedeva)

Õpilased  said  teada, et nakkushaigusi  põhjustavad  haigustekitajad, milleks  on enamasti  silmale nähtamatud  mikroorganismid: bakterid,  viirused,  seened  või  parasiidid. Haigustekitajad  võivad  levida  inimeselt inimesele  õhu  kaudu  või  käte  ja esemete vahendusel, mõnikord  ka toidu,  joogi  või  pinnase  kaudu.  Nakatumise järel  võib  tekkida nakkushaigus. Pärast  medõe  esinemist  toimus  klassis arutelu. Õpilased  tundsid  suurt  huvi  selle teema vastu.