Kooliõu
Mahtra Kogukonnapäev (1. – 9.klassid, 04.06.2022, klassijuhatajad)
Kooliõu
Mahtra Kogukonnapäev (1. – 9.klassid, 04.06.2022, klassijuhatajad)
4.juunil toimus Tallinna Mahtra Põhikooli territooriumil (aadressil Mahtra tänav 60) Mahtra Kogukonnapäev. Kogukonnapäeva raames toimusid heategevuslik Mahtra Laat, loterii, erinevad töötoad, võistlused, Mahtra Kuldvillak. Kohal olid Hambabuss ja meie kogukonna abilised - politsei ja päästeamet ning palju muud huvitavat. Üritust toetasid Tallinna Mahtra Põhikool, Lasnamäe Linnaosa Valitsus, Hambabuss ja Raadiku Arendus.
Globaalne kodakondsus
Tallinna Vanalinna Päevad
Töötuba „Lõbusad helkuriga tutikesed“ (5.b, 5.k ja 8.c klassid, 03.06.2022, õpetajad S.Tsabijeva ja S.Todorovskaja)
3. - 5. juunil Tallinna Tornide väljakul vanalinna päevade raames toimus traditsiooniline koolilastepäev.
5.b, 5.k ja 8.c klasside õpilased külastasid väljakul avatud pärimusküla ning osalesid näputöö meisterklassi töötoas „Lõbusad helkuriga tutikesed“. Töötoas õpilased punusid rahvusliku paela, millele andsid lisaväärtust helkurribadega. Helkurid on pimedal ajal hädavajalikuks abimeheks. Neid võiks kasutada ka isikupäraseks kaunistuseks koolikotile. Töötuba juhendas Lembe Maria Sihvre. Õpilased tutvusid pärimuskülas ka Eesti rahvatantsude ja rahvalauludega.
Tervis ja heaolu
Spordipäev Tondiraba pargis (5. – 8.klassid, 31.05.2022, klassijuhatajad)
Globaalne kodakondsus
Veneetsia karneval Tallinnas 2022 (5. – 6. klassid, 28.05.2022, õpetaja S.Tsabijeva)
Tallinnas Kristiine linnaosas Löwenruh’ pargis toimus laupäeval, 28.
mail traditsiooniline Veneetsia karneval, mis oli värvikirev pidupäev kogu perele.
Ürituse kõrgpunktiks oli karnevalikostüümide ning –maskide konkurss.
Karneval on toimunud üle kümne aasta. Meie kooli tüdrukud on võtnud
osa kaheksandat korda. Meie osalejad said diplomi kõige silmapaistvama karnevalikostüümi
eest ja karnevali eriauhinna grupikostüümi eest.
Kooliõu. Elurikkus ja loodus
Õuesõppetund
Eesti keele tund (17.05.2022, 2.b klass, õpetaja Natalia Šemenkova)
Kooliõu. Elurikkus ja loodus
Õuesõppetund
Floristika. Pannood kevadlilledega (7.k ja 8.k klassid, 25.05.2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Meri ja rannik. Vesi
Video 5. Pirita jõgi (mai 2022, õpetaja Elina Kartsev ja 8.k klass)
8.k klassi õpilane Aksenija Bajuk tegi videot, kus rääkis Pirita jõest. See on Harjumaa üks ilusamaid jõgesid. Tallinlastele meeldib väga veeta vaba aega selle jõe ääres. See oli üritus rahvusvahelise projekti raames, kus nõuti inglise keele kasutamist.
Elurikkus ja loodus
Video 4. Mänd (mai 2022, õpetaja Elina Kartsev ja 8.k klass)
8.k klassi õpilane Sergei Boris tegi videot, kus rääkis mändidest. Tegevus toimus Pirita männimetsas. See oli üritus rahvusvahelise projekti raames, kus nõuti inglise keele kasutamist.
Elurikkus ja loodus
Video 3. Lepp (mai 2022, õpetaja Elina Kartsev ja 8.k klass)
8.k klassi õpilane Leonid Spasski tegi videot, kus rääkis lepast, mis kasvab Kadrioru pargis. See oli üritus rahvusvahelise projekti raames, kus nõuti inglise keele kasutamist.
Elurikkus ja loodus
Video 2. Oravad Kadrioru pargis (mai 2022, õpetaja Elina Kartsev ja 8.k klass)
8.k klassi õpilane Natela Artjomova tegi videot, kus rääkis oravatest, kes elutsevad Kadrioru pargis. See oli üritus rahvusvahelise projekti raames, kus nõuti inglise keele kasutamist.
Elurikkus ja loodus
Video 1. Linnud (mai 2022, õpetaja Elina Kartsev ja 9.c klass)
9.c klassi õpilased Aleksei Glagolev ja Sergei Dobrov tegid Kadrioru pargis videot, kus jutustasid paiga- ja rändlindudest. See oli üritus rahvusvahelise projekti raames, kus nõuti inglise keele kasutamist.
Kooliõu. Elurikkus ja loodus
Õuesõppetund
Eesti keele tund (18.05.2022, 4.k klass, õpetaja Nastasia Klimenko)
Toit. Tervis ja heaolu
Loovtöö teemal „Toidu mõju noorukieas“ (9.c klass, 16.05.2022, juhendaja Natalja Kotovitš)
9.c klassi õpilane Veranika Orlova kaitses 2022.a maikuus loovtööd teemal „Toidu mõju noorukieas“. Õpilane viis üheksandate klasside seas läbi küsitluse. Kodus ta hakkas mitmesuguseid kasulikke roogi valmistama. Tüdruk rääkis, miks on oluline noorukieas tervislikult toituda.
Tervis ja heaolu
Loovtöö teemal „Mida peate teadma koroonaviiruse ja teiste viirusnakkuste kohta“ (8.a klass, 16.05.2022, juhendaja Liudmila Kuzichkina)
8.a klassi õpilane Jekaterina Vlasjeva kaitses 2022.a maikuus loovtööd teemal „Mida peate teadma koroonaviiruse ja teiste viirusnakkuste kohta“. Õpilane rääkis kasulikku infot, mida inimesed peavad teadma koroonaviirusest ja teistest nakkushaigustest.
Tervis ja heaolu
Loovtöö teemal „Noored ja narkootikumid“ (8.b klass, 16.05.2022, juhendaja Natalia Hort)
8.b klassi õpilane Viktorija Pahurina kaitses 2022.a maikuus loovtööd teemal „Noored ja narkootikumid“. Õpilane rääkis narkootikumide tarvitamise põhjustest ja tagajärgedest.
Globaalne kodakondsus. Toit
Loovtöö teemal „Eesti ja vene vastlapäeva tunnused“ (8.b ja 8.k klassid, 16.05.2022, juhendaja N. Hort)
8.b ja 8.k klasside õpilased Aleksandr Koseljanski ja Juliana Galkina kaitsesid 2022.a maikuus loovtööd teemal „Eesti ja vene vastlapäeva tunnused“. Aleksandr ja Juliana küpsetasid kodus pannkooke ja vastlakukleid, koolis viisid klassitunnid läbi, kus rääkisid eesti ja vene vastlapäeva kommetest ja omapäradest.
Tervis ja heaolu
Loovtöö teemal „Teate“ (8.a klass, 16.05.2022, juhendaja Denis Karsika)
8.a klassi õpilane Igor Aleksejev kaitses 2022.a maikuus loovtööd teemal „Teate“. Õpilane viis läbi teatevõistlused 3.a ja 3.b klasside vahel. Õpilastele meeldisid need võistlused väga.
Tervis ja heaolu
Loovtöö teemal „Koolitraumad, nende liigid ja põhjused“ (8.c klass, 16.05.2022, juhendaja Svetlana Todorovskaja)
8.c klassi õpilased Daria Bogdanova ja Timur Runin kaitsesid 2022.a maikuus loovtööd teemal „Koolitraumad, nende liigid ja põhjused“. Õpilased instseneerisid koolitraumade liike, viisid küsitluse läbi. Daria Bogdanova ja Timur Runin võtsid intervjuud tööõpetuse ja kehalise kasvatuse õpetajatelt ning kooli medõelt. Koolitöötajad rääkisid õpilastele, kus ja mis traumad õpilased saavad koolist tihti. Õpilased tegid kokkuvõtteid, mis põhjusel saavad lapsed koolitraumad.
Kooliõu. Elurikkus ja loodus
Õuesõppetund
Eesti keele tund (18.05.2022, 4.a klass, õpetajad Nastasia Klimenko ja Svetlana Todorovskaja)
Toit. Elurikkus ja loodus
Toiduteemaline viktoriin 2022 (8.klassid, 04.05.2022, õpetaja Svetlana Todorovskaja)
Toit. Elurikkus ja loodus
Toiduteemaline viktoriin 2022 (7.klassid, 03.05.2022, õpetaja Svetlana Todorovskaja)
Vesi
Veeteemaline viktoriin
Keskkonnakuu viktoriin: vesi kui ressurss (7. – 8.klassid, mai 2022, õpetaja Svetlana Todorovskaja)
Õpilased said infot vee ning selle kasutamise ja säästmise kohta.
Globaalne kodakondsus
Eesti Arhitektuurimuuseumi külastamine
Muuseumitund “Rotermanni saladused“ (8.c klass, 05.05.2022, õpetaja Svetlana Todorovskaja)
Iga rühm õpilasi sai endale töövihiku, mis tutvustas Rotermanni kvartalit läbi seitsme linnaruumi seisukohalt olulise teema (planeering, ajalugu, vorm ja funktsioon, materjalid ja värvid, disain, inimesed linnas ning maamärgid). Programm toetas geograafia, ajaloo, kunstiajaloo, kultuuriloo ja majanduse ainesisu omandamist.
Tervis ja heaolu
Eesti Tervisemuuseumi külastus
Muuseumitund teemal “Murdeea muutused ja ärkav seksuaalsus ” (04.05.2022, 9.c klass, õpetaja Natalja Salmus)
Õpilastele anti üldpilt inimese seksuaalsusest ja tutvustati teemakohaseid mõisteid. Noortele tutvustati valikuid, mida murdeiga endaga kaasa toob ning seletati, kuidas kohaneda muutustega, mida ise suunata ei ole võimalik. Õpilastele tutvustati turvaseksi põhimõtteid. Arutleti iluideaalide, soorollide ning identiteedi loome üle. Iseseisva töö käigus tutvuti ekspositsioonis teematubadega, millele järgnes ühine töölehtede kontroll.
Tervis ja heaolu
Eesti Tervisemuuseumi külastus
Muuseumitund teemal “Esmaabi ABC” (03.05.2022, 7.a klass, õpetaja Nikolai Andriankov)
Käsitleti esmaabi põletuse korral, hingamisteede avamist, verejooksu sulgemist ning südamemassaaži põhimõtteid. Harjutati elustamist mannekeeni peal. Julgustati märkama inimese normist erinevat käitumist ja pöörama sellele tähelepanu. Lapsed õppisid paremini hindama ohusituatsioone, oskasid muuta keskkonda turvalisemaks ja kutsuda päästjaid. Samuti oskasid õpilased muuseumi püsinäituse abiga leida seoseid lihtsamate esmaabi- võtete toimemehhanismide ja inimkeha anatoomia vahel.
Globaalne kodakondsus
Setomaa koolinoorte käsitöönäitus KASVULAVA (5.b klass, mai 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
5.b klassi tüdrukud külastasid Seto koolinoorte käsitöönäituse KASVULAVA. Setomaa vallas on 3 kooli: Mikitamäe Kool, Meremäe Kool ja Värska Gümnaasium. Koolides on tähtsal kohal pärimuskultuur, seto keel, kohalikud tavad ja kombed. Näitusele toodi erinevates tehnikates valmistatud tööd, mis on praeguste kooliõpilaste poolt käsitöötundides meisterdatud.
Globaalne kodakondsus
Ettevalmistamine emadepäevaks
Kodunduse tunnid (8.с klass, mai 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Meened emadepäevaks
Nõelviltimine: meistriklass
Globaalne kodakondsus
Ettevalmistamine emadepäevaks
Kodunduse tunnid (8.k klass, mai 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Meened emadepäevaks
Elurikkus ja loodus
Kodunduse tunnid (6.c klass, mai 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Kevadine krookus paberžgutist
Õpilastele räägiti kevadistest krookustest, nende istutamisest ja hooldusest ning õpetati neid tegema paberžgutist.
Globaalne kodakondsus
Lihavõttepühad. Origami paberist jänkud
Kodunduse tunnid (5.b klass, aprill 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Õpilastele räägiti, kuidas tähistada lihavõtteid. Lapsi õpetati tegema paberist jäneseid.
Tervis ja heaolu
Terved hambad on tervise alus (6.a ja 6.b klassid, 06.05.2022, medõde Jelena Lebedeva)
Tervis ja heaolu
Terved hambad on tervise alus (4.b ja 4.k klassid, 05.05.2022, medõde Jelena Lebedeva)
Õpilased said teada, et hambad hoiab korras eelkõige hambasõbralik toitumine. Lastele näidati, kuidas õigesti hambaid pesta.
Meri ja rannik. Elurikkus ja loodus. Kliimamuutused
Eesti Loodusmuuseumi õppeprogramm
IduEDU festivali Tallinna hariduskvartal
Õppeprogramm “Muutuv Läänemeri“ (26.04.2022, Tallinna Mahtra Põhikooli õpetajad)
Õpetajad avastasid läbi praktiliste tegevuste Läänemere elustikku ja keskkonda. Saadi lähemalt tuttavaks Läänemeres elavate liikide ja nende omavaheliste seoste ja tasakaaluga ning uuriti, kuidas inimene oma tegevusega seda kõike mõjutab. Lisaks käsitleti teemasid nagu võõrliigid, mikroplast, soolsus, mikroelustik ning Läänemere areng ja elustik. Muuseumitunni lõpus toimus kokkuvõttev arutelu.
Globaalne kodakondsus
Felting: meistriklass
Kodunduse tunnid (6.c klass, aprill 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Felting on üks vanematest käsitööaladest. Tüdrukud tutvusid tundides kuiv- ehk nõelviltimisega. Töötada tuli tähelepanelikult, et ei teeks endale vigastusi nõelaotstega. Töö tulemuseks olid kirjud lihavõttemunad – pisankad.
Tervis ja heaolu
Inimese südame- ja vereringesüsteem (8. - 9.klassid, 22.04.2022, medõde Jelena Lebedeva)
Käes on aprill – südamekuu!
Tervis ja heaolu
Inimese südame- ja vereringesüsteem (5.k ja 6.a klassid, 22.04.2022, medõde Jelena Lebedeva)
Käes on aprill – südamekuu!
Õpilased said teada, et inimese vereringe jaguneb suureks vereringeks ja väikeseks vereringeks ning ta koosneb südamest, verest ja veresoontest. Õpilastele räägiti südame ehitusest ja töötsüklitest, arteritest, aordist, veenidest ja kapillaaridest.
Elurikkus ja loodus
Tartu Ülikooli loodusmuuseum
Viktoriin “Linnud luhal ja rannaniidul” (aprill 2022, 8. - 9. klassid, õpetaja Svetlana Todorovskaja)
Globaalne kodakondsus
Kodunduse tunnid (7. – 8. klassid, aprill 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Seitsmendate ja kaheksandate klasside tüdrukud tegid tundides pannoo teemal “Headuse ja õnnetoov puu”. Pannoo kaunistamiseks on tehnikas “Irlandia roosid” heegeldatud lilled, mis näevad välja elavalt ja nagu rõõmsameelsed.
Meie kollektiivtöös ühinesid meiega õpetajad: Inna Ermel, Juulia Lapšina ja Rita Januškevitšute.
Siiani meie puuotsas õitsevad ainult 63 roosi, kuid me hoolitseme puu eest, et ta kasvaks suuremaks ja oleks rohkem roose.
Elurikkus ja loodus
Õppeprogramm “Tarbetaimed“ (Tallinna Botaanikaaed)
Õppekäik (7.b klass, 13.04.2022, õpetaja Irina Ivaškevitš)
Õppepäev toimus Tallinna botaanikaaia kasvuhoonetes ja loodusmajas. Õpilased teadsid, kuidas ja milleks saab erinevaid taimi kasutada, omasid lühiülevaadet kodumaistest söögitaimedest, maitsetaimedest, ravimtaimedest ja mürgistest taimedest. Praktilise tegevuse käigus said õpilased haistmismeele abil vürtsi- ja maitsetaimi ära tunda, valida pildikaartide abil sobivaid ravimtaimi erinevate haiguste raviks ja lahendada muid tarbetaimedega seotud ülesandeid. Õppeklassis keskenduti arutelule, milliseid taimi ja milleks saame kasutada.
Globaalne kodakondsus
Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi külastamine
Muuseumitund teemal “Vaibad kõikidele meeltele“ (5.k ja 8.c klassid, 08.04.2022, õpetajad S.Todorovskaja ja S.Tsabijeva)
Õpilased külastasid näitust „Fookus. Rüiuvaibad”. Nad nägid, kuidas vaipadel kujutatu on muutunud järjest abstraktsemaks. Arutlesid selle üle, kas rohkem lugusid räägivad konkreetseid pilte kujutavad teosed või hoopis need, mis on vabad, maalilised ja abstraktsed. Muuseumitunni käigus said teada, kes vaiba autoritest on töötanud moemajas, kes on kasutanud oma teoste loomisel sulgi, kelle vaipadesse on põimitud Egiptuse ja Kreeka reisimuljeid ja kes kasutas vaipu kavandades digitaalset programmi Paint Brush. Õpilased said tunni teises pooles endale teha väikse rüiuvaiba, mida saab hiljem kasutada mõne riideeseme, koti või näiteks diivanipadja kaunistamiseks.
Meri ja rannik. Elurikkus ja loodus. Kliimamuutused
Eesti Meremuuseumi (Lennusadama) külastamine
Õppeprogramm “Elu Läänemerel“ (6.a klass, 07.04.2022, õpetaja Margarita Maksimova)
Õpilased tutvusid rannarahva (Kalamaja) traditsioonidega, iseloomustasid Läänemerd kui elukeskkonda ja tundsid seal elavaid organisme, kirjeldasid ilma ja selgitasid Läänemere reostumise põhjusi ja kaitsmise võimalusi.
Elurikkus ja loodus. Kooliõu
Lindude eest hoolitsemine kooli ümbruses (aprill 2022, 8.c klassi õpilased)
Tervis ja heaolu. Toit
Tervislik eluviis ja õige toitumine (8.c klass, 07.04.2022, Rohelise kooli liikmed)
7.aprillil tähistatakse ülemaailmset tervisepäeva. Rohelise kooli liikmed rääkisid õpilastele õigest eluviisist ja toitumisest, inimeste tervise säilitamisest ja tugevdamisest, halbade harjumuste loobumise vajadusest.
Keskkonnaülevaatuse küsitlus (3. – 9.klassid)
8.klassid (märts 2022, õpetajad S.Todorovskaja, G.Saburova ja klassijuhatajad)
Keskkonnaülevaatuse küsitlus (3. – 9.klassid)
4. – 5.klassid (märts 2022, õpetajad E.Kartsev, I.Petrosjan ja klassijuhatajad)
Keskkonnaülevaatuse küsitlus (3. – 9.klassid)
9.klassid (märts 2022, õpetajad E.Kartsev, I.Petrosjan, N. Kotovitš ja klassijuhatajad)
Keskkonnaülevaatuse küsitlus (3. – 9.klassid)
6. – 7.klassid (märts 2022, õpetajad E.Kartsev, I.Petrosjan, N. Kotovitš ja klassijuhatajad)
Elurikkus ja loodus
Kevade värvid (kunstiõpetuse tunnid, 1.b klass, aprill 2022, õpetaja Jevgenia Mostovaja)
Elurikkus ja loodus
Kevadlilled - tulbid (kunstiõpetuse tunnid, 1.b klass, märts 2022, õpetaja Jevgenia Mostovaja)
Tundides räägiti esimestest kevadlilledest ja joonistati ilusaid eredaid tulpe.
Tervis ja heaolu. Toit
Vitamiininädal (14.03 – 18.03.2022)
Eesti keele tunnid (3.- 6.klassid, õpetaja Natalja Šemenkova)
Tervis ja heaolu
Alkoholsõltuvus on krooniline haigus (8.a, 8.b ja 8.c klassid, 23.03.2022, medõde Jelena Lebedeva)
Õpilastele räägiti teismeliste alkoholismi põhjustest, alkoholi mõjust inimese psüühikale ja kehale.
Tervis ja heaolu. Toit
Vitamiininädal (14.03 – 18.03.2022)
Eesti keele tunnid (6.a klass, õpetaja Svetlana Todorovskaja)
Tunnid oli pühendatud õige toitumise teemale. Õpilased lugesid tekste, tegid presentatsioone ja töölehti, rääkisid tervisliku toitumise ja vitamiinide tähtsusest organismile. Kõik lapsed said infot õigest toitumisest ning puu- ja köögiviljade kasulikest omadustest.
Elurikkus ja loodus
Uued linnumajad (märts 2022, 7. – 8.klassid, õpetaja Nikolai Andriankov)
Juba teist aastat meie kooli õpilased täidavad Tallinna Lasnamäe linnavalitsuse poolt linnumajade meisterdamise tellimusi. Olenemata hiljaks tarnitud materjalidest õpilased jõudsid linnumajad teha õigeks ajaks. On tehtud 15 suurt ja väikest linnumaja saabuvate suliliste jaoks. Suur tänu seitsmendate ja kaheksandate klasside õpilastele, kes võtsid projektist aktiivselt osa!
Elurikkus ja loodus. Prügi ja jäätmed
Projektõpe. Miniprojekt „Linnaaed“ (märts 2022, 7.b klass, õpetaja Irina Ivaškevitš)
Meie kooli õpetajad osalevad Innovatsioonilabori projektiõppe koolitusel. Seitsmenda klassi õpilased alustasid miniprojektiga “Linnaaed”. Nad istutasid taimi ja meisterdasid taaskasutatavatest materjalidest lillepotte. Õpilased uurisid, vaatlesid, meisterdasid!
Globaalne kodakondsus
Iseseisva õppimise päev (15.03.2022, 1. – 9. klassid, klassijuhatajad)
Õpilased ei käinud sellel päeval koolis, vaid said ülesandeid koju. Kõik ülesanded olid seotud ühise teemaga "Tolerantsus". Õpilastele räägiti, et keerulistel aegadel pannakse inimlikkus proovile, me saame ja peame näitama oma parimaid omadusi ja väärtusi: humanistlikke vaateid, sallivust, kaastunnet, paindlikkust ja abivajajate toetamist.
Õpilased otsisid sellel teemal õppematerjale, lugesid tekste, tegid töölehti ja presentatsioone.
Toit. Tervis ja heaolu
Kodunduse tunnid (4. – 8. klassid, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Vitamiininädal (14.03 – 18.03.2022)
See nädal oli pühendatud hea tervise ja õige toitumise teemale. Õpetaja selgitas lastele, mis on immuunsus ja kuidas seda tugevdada, arutati tervisliku toitumise ja vitamiinide tähtsusest organismile. Suurt tähelepanu pöörati puu- ja köögiviljadele, kuna need on meile head vitamiiniallikad. Vitamiininädalal paljud õpilased osalesid praktikatöös vitamiinitaldriku koostamisel. Lapsed jagasid kodunduse tundides oma tervislikke toiduvalmistamise retsepte. Tänu vanematele, kes aitasid oma lastel osta toiduaineid.
Elurikkus ja loodus
Kunstiõpetuse tunnid teemal „Loodus talvel“ (1.k klass, veebruar 2022, õpetaja Juta Tšurilina)
Elurikkus ja loodus
Tööõpetuse tunnid teemal „Talvine mets“ (1.k klass, veebruar 2022, õpetaja Juta Tšurilina)
Elurikkus ja loodus
Iseseisva õppimise päev (22.02.2022, 1. – 9. klassid, klassijuhatajad)
Õpilased ei käinud sellel päeval koolis, vaid said ülesandeid koju. Kõik ülesanded olid seotud ühise teemaga "2022.aasta tegijad looduses". Selle aasta looduse tegijateks on pruunkaru, metskurvits, harilik pihlakas, sulgjas õhik, balti sõrmkäpp, vareskaera – aasasilmik, kõrreliste - tõlvtõvik, ahven ja tehismuld. Õpilased leidsid erinevatest allikatest infot 2022.aasta looduse tegijatest, joonistasid neid, tegid presentatsioone või kirjutasid referaate.
Õpilaste tööd:
Mihhail Šlõk (8.c klass) – joonistus „Pruunkaru“
Katariina Kerstik (8.c klass) - joonistus „Pihlakas“
Marija Svižinskaja (8.c klass) - joonistus „Pihlakas ja ahven“
Daria Bogdanova (8.c klass) – presentatsioon „Pruunkaru“
Arina Nõulik (9.c klass) – presentatsioon „Pruunkaru“
Evelin Päts (5.a klass) – presentatsioon „Vareskaera – aasasilmik“
Globaalne kodakondsus
Eesti Vabariigi aastapäev (1.- 9. klassid, 23.02.2022)
23.02.2022 tähistasid õpilased ja kõik kooli töötajad Eesti Vabariigi aastapäeva.
Koolis olid seintele välja pandud laste pildid, plakatid, mis olid pühendatud sellele tähtpäevale.
Igas klassis toimus aktus, mis algas hümniga ning õpilastele räägiti sellest riigipühast, Eesti rahvussümboolikast, näidati esitlust.
Globaalne kodakondsus
Tutvumine Eesti kirjanike loominguga
Kirjanduse tunnid (4. – 9. klassid, veebruar 2022, vene keele ja kirjanduse õpetajad)
Vastavalt traditsioonile tutvustati veebruaris kirjandustundides Eesti kirjanike loomingut. Sel aastal lapsed mitte ainult lugesid Eesti autorite teoseid, kuid ka tegid toredad plakatid, mis kaunistavad meie kooli kolmanda korruse seinu.
Tervis ja heaolu
Narkomaania (8.с klass, 25.02.2022, medõde Jelena Lebedeva)
Medõde Jelena Lebedeva rääkis õpilastele, et kõik narkootikumid võivad tekitada sõltuvust. Sõltuvus võib olla kas vaimne või füüsiline. Vaimne sõltuvus tähendab, et narkootikumi mõju kadumisel tekib inimesel varem või hiljem selle järele uuesti vastupandamatu tung. Uimastita ei suudeta ennast enam mõnusalt tunda. Füüsiline sõltuvus tähendab, et inimese keha on narkootikumidega harjunud ja vajab neid pidevalt. Kui sellisel inimesel jääb mingil põhjusel tavapärane kogus narkootikumi saamata, jääb ta justkui haigeks - tekivad võõrutusnähud. Medõde andis nõu, mida teha, kui lähedasel või sõbral on sõltuvus.
Toit
Kulinaaria tunnid (6.c klass, veebruar 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Kalafoori retseptivõistlus
Kuuenda klassi tüdrukud võtsid Kalafoori retseptivõistlusest osa. Õpilased valmistasid valentinipäeva röstleivakesed kilu, munavõi, keedetud peedi ja maitserohelisega.
Toit
Kulinaaria tunnid (4.a, 4.b, 4.k, 5.a ja 5.b klassid, veebruar 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Organismile ei jätku talvel vitamiine. Õpilased tegid puuviljasalateid vahukoorega. See oli tore tervislik ja maitsev toit!
Toit
Kulinaaria tunnid (5.k klassi poisid, 18.02.2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Viienda klassi poisid tegid soojad võileivad.
Toit. Globaalne kodakondsus
Ettevalmistus vastlapäevaks (5.b klass, 17.02.2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Viienda klassi tüdrukud said infot vastlapäeva kommetest ja hakkasid vastlakukleid tegema.
Elurikkus ja loodus
Euroopa riikide rahvus- ja sümbolloomade tundmise viktoriin
Loomaviktoriin (21.02.2022, 9.a, 9.b ja 9.c klassid, õpetajad E. Kartsev, I. Petrosjan ja N. Kotovitš)
Veebiviktoriin oli pühendatud loomade ja lindude tundmisele. Viktoriin toimus inglise keeles arvutiklassis. Sellest üritusest võttis osa 33 õpilast.
Elurikkus ja loodus
Euroopa riikide rahvus- ja sümbolloomade tundmise viktoriin
Loomaviktoriin (18.02.2022, 8.a, 8.b ja 8.c klassid, õpetajad Elina Kartsev ja Inessa Petrosjan)
Veebiviktoriin oli pühendatud loomade ja lindude tundmisele. Viktoriin toimus inglise keeles arvutiklassis. Sellest üritusest võttis osa 35 õpilast.
Elurikkus ja loodus
Euroopa riikide rahvus- ja sümbolloomade tundmise viktoriin
Loomaviktoriin (18.02.2022, 7.a, 7.b, 7.t ja 7.k klassid, õpetajad E. Kartsev, I. Petrosjan ja N. Kotovitš)
Veebiviktoriin oli pühendatud loomade ja lindude tundmisele. Viktoriin toimus inglise keeles arvutiklassis. Sellest üritusest võttis osa 68 õpilast.
Elurikkus ja loodus
Euroopa riikide rahvus- ja sümbolloomade tundmise viktoriin
Loomaviktoriin (17.02.2022, 3.a, 3.b ja 3.c klassid, õpetajad Elina Kartsev ja Ljudmila Mazurkevitš)
Veebiviktoriin oli pühendatud loomade ja lindude tundmisele. Viktoriin toimus inglise keeles arvutiklassis. Sellest üritusest võttis osa 50 õpilast.
Elurikkus ja loodus
Euroopa riikide rahvus- ja sümbolloomade tundmise viktoriin
Loomaviktoriin (17.02.2022, 6.a, 6.b ja 6.c klassid, õpetajad Elina Kartsev ja Inessa Petrosjan)
Veebiviktoriin oli pühendatud loomade ja lindude tundmisele. Viktoriin toimus inglise keeles arvutiklassis. Sellest üritusest võttis osa 35 õpilast.
Energia. Elurikkus ja loodus
Sooja kampsuni päev Tallinna Mahtra Põhikoolis (17.02.2022, 1. – 9.klassid)
See oli väga huvitav üritus, mis sai meie kooli traditsiooniks ja meeldib õpetajatele, õpilastele ja nende vanematele.
14.02 – 16.02.2022 toimus igas klassis klassijuhatajatund, kus räägiti õpilastele energiast ja selle säästmise vajadusest. Enne ürituse toimumist 4. – 9. klasside õpilased tegid plakatid, kus oli kujutatud ilus kampsun. Algkooli õpilased tegid joonistused erinevate kampsunitega. Selle aasta teemaks oli 2022.aasta tegijad looduses.
17.veebruaril keerasime koolis kütet vähemaks ja panime selga soojad kampsunid, et rääkida energiast ja pöörata tähelepanu selle säästmise vajadusele! Sellel päeval toimus joonistuste ning plakatite konkurss ja valiti kõige õigesti riietatud klassid. Koolis rippusid kampsunid 2022.aasta erinevate tegijatega looduses. See on väga põnev ja ilus vaatepilt!
Konkursi tulemused:
1.koht – 8C, 8B
2.koht – 7B, 9B, 7A
3.koht – 6C, 7K
Eriauhinnad žurii poolt said järgmised klassid: 4A, 5A, 5B
Kõige õigesti riietatud klass: 1K
Tervis ja heaolu
Loovtöö teemal „Algklasside spordipäev“ (9.a klass, veebruar 2022, juhendaja Margarita Müürsepp)
9.a klassi õpilased Andre Neifert ja Albert Kovalenko kaitsesid 2022.a veebruarikuus loovtööd teemal „Algklasside spordipäev“. Õpilased koostasid spordipäeva kava ja viisid läbi algklasside spordipäeva. Spordipäev toimus 2021.aasta sügisel.
Toit
Loovtöö teemal „Minu lemmikroog“ (9.b klass, veebruar 2022, juhendaja Svetlana Tsabijeva)
9.b klassi õpilane Maksim Bavlentsev kaitses 2022.a veebruarikuus loovtööd teemal „Minu lemmikroog“. Õpilane viis läbi mitu meisterklassi teemal „Minu lemmikroog – pannkoogid“.
Globaalne kodakondsus
Ettevalmistus sõbrapäevaks
Kodunduse tunnid (5. – 6. klassid, veebruar 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Nahast meened
Tervis ja heaolu
Puberteet tüdrukutel (6.c klass, veebruar 2022, medõde Jelena Lebedeva)
Toit. Tervis ja heaolu. Prügi ja jäätmed
Jaanuar - tervisliku toitumise kuu
Inglise keele tunnid (jaanuar 2022, 7. – 9.klassid, õpetajad E.Kartsev, L.Mazurkevitš, I.Petrosjan, N.Kotovitš ja D.Kulakova)
Õpilased rääkisid tervislikust toitumisest ja toidujäätmetest, vaatasid presentatsiooni ja filmi, mis olid pühendatud sellele teemale. Pärast seda õpilased tegid seinalehti ja kujundasid infostendi.
Toit
Jaanuar - tervisliku toitumise kuu
Tallinna Mahtra Põhikooli toiduretseptide raamat (1. – 9. klassid, jaanuar 2022)
Õpilased koostasid jaanuarikuus meie kooli tervislikkude toiduretseptide raamatut.
Toit
Kulinaaria tunnid (6.a klassi poisid, veebruar 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Jäätisetort „Tiiger“, 2022.aasta sümbol
Kulinaaria töötoas kuuenda klassi poisid tutvusid jäätisetordi tegemise tehnoloogiaga.
Toit
Kulinaaria tunnid (6.с klassi poisid, veebruar 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Sõrnikute valmistamine
Elurikkus ja loodus. Kooliõu
Lindude eest hoolitsemine kooli ümbruses (veebruar 2022, 9.c klassi õpilased)
Energia. Prügi ja jäätmed
Digikoristusnädal (24.01 – 28.01.2022)
Kooli õpetajad võtsid ette enda seadmed (sülearvutid, tahvelarvutid, nutitelefonid) koolis ning korrastasid enda digielu, kustutades kõik ebavajaliku infomüra ja failid. Digikoristusnädala jooksul toimusid klassijuhatajatunnid, mis olid seotud selle teemaga. Kool osales 28.jaanuaril üle – eestilisel Telia Digitaalsel koristuspäeval. Oli puhastatud umbes 18 684 gigabaidi andmeid ( s.h. 2293 E - kirja, 1239 fotot, 73 videot, 26 helifaili, 134 tekstifaili, 9617 megabaiti ja optimeeritud seadmeid. Üritusest võttis osa 20 õpetajat.
28.01.2022 8.b klassi õpilased teostasid Rohelise kooli projekti ülesandeid. Arutasid, mis on digitaalne prügi ja miks see on keskkonnale ohtlik. Õpilased täitsid ka mitu ülesannet, näiteks puhastasid oma nutitelefonid ära fotode ja videote ülejääke. Olid eemaldatud tarbetud kontaktid, kirjad ja tekstifailid. Õppetunni lõpus võtsid osa Kahooti kognitiivsest mängust. Õpilased said teada, kuidas hoida oma nutitelefone korras, millal ja kuidas on vaja seadmeid õigeaegselt puhastada.
Toit. Meri ja rannik. Vesi. Elurikkus ja loodus. Kliimamuutused
Rahvusvaheline veebiviktoriin (21.01.2022, 7. – 9.klassid, õpetajad Elina Kartsev ja Inessa Petrosjan)
UUS GAIA 20:30 elurikkuse kampaania Kahoot viktoriin
Veebiviktoriin oli pühendatud toitumisele. Õpilased vastasid küsimustele, sh millised toidukultuurid on kliimamuutuste tõttu väljasuremise lävele. Oli ka küsimusi turismi mõju eluslooduse, erinevate rahvaste kultuuri, ookeani reostuse ja kaitse kohta. Viktoriin oli läbiviidud inglise keeles, mis tõi endaga kaasa õpilastele Rohelise kooli programmi erinevate teemade kohta teadmiste laiendamist, samuti sõnavara täiendamist ja inglise keele oskuse arendamist.
Toit
Kulinaaria tunnid (8.a, 8.b ja 8.c klassid, jaanuar 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Sushide valmistamine
Poistele räägiti, kuidas valmistada õigesti tõelist sushit, seejärel püüti iseseisvalt neid teha.
Toit
Kulinaaria tunnid (8.a ja 8.c klassid, 18.01.2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Kolmest roast koosnev lõunasöök
Poisid õppisid kartuleid koorima, kartulipüreed, hakklihast kotlette ja juurviljasalatit valmistama.
Toit
Kulinaaria tunnid (7.k ja 8.k klassid, 18.01.2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Pitsade valmistamine
Toit
Kulinaaria tunnid (7.k, 8.a ja 8.k klassid, 10. – 11.01.2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Küpsiste valmistamine
Toit
Kulinaaria tunnid (7.a klass, 10.01.2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Pudru valmistamine
Poistele räägiti, kuidas keeta head putru. Hea pudru keetmise kogemus tuleb ainult praktikaga, katsetamise ja kõrvetamisega. Poisse õpetati kulinaaria tundides putru valmistama.
Toit
Kulinaaria tunnid (5. – 6.klassid, jaanuar 2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Pudru valmistamine
Tervis ja heaolu
Esmaabi (5.a, 5.b ja 5.k klassid, jaanuar 2022, medõde Jelena Lebedeva ja õpetaja Svetlana Tsabijeva)
Õpilastele räägiti, kuidas erinevate traumade korral toimida. Lapsed said teada, kuidas aidata ennast ja sõpra hädaolukorras. Õpilastel oli praktiline töö. Õpiti sõrmi ja käsi siduma.
Globaalne kodakondsus
Eesti Käsitöö Maja rahvakunstigalerii
Näitus „Nõeltehnika saladus – Vanasarviku needus“ (9.c klass, 12.01.2022, õpetaja Svetlana Tsabijeva)
9.c klassi tüdrukud külastasid ,,Nõeltehnika saladus – Vanasarviku needus,, näitust. Eesmärgiks oli tutvuda Skandinaavia nõelkudumise ja selle tehnika ajalooga. Huvitav oli välja uurida, kuidas skandinaavlased valmisid soojad rõivad enne, kui osati kududa ja heegeldada. Arheoloogilised leiud näitavad, et nõeltehnika oli väga levinud 9.–11. sajandil Skandinaavias viikingite seas. Nõeltehnika töövahendiks on luust, sarvest või puidust suure silmaga nõel. Eestis on nõeltehnikat harrastatud saartel, kus elasid rannarootslased – Vormsi, Ruhnu, Suur- ja Väike - Pakri. Käesoleval ajal vanad traditsioonid tulevad meile tagasi ning nõelkudumine on hetkel kaasaegne ja populaarne.
Tervis ja heaolu
Tervislik eluviis (6.a klass, 11.01.2022, medõde Jelena Lebedeva)
Õpilastele räägiti, et tervislik elu koosneb füüsilise ja vaimse tervise tasakaalust. Tervislik eluviis on seotud eelkõige halbadest harjumustest keeldumisega, positiivse ellusuhtumisega, igapäevase liikumisega, mitmekesise toitumisega.
Tervis ja heaolu
Nakkushaigused ja mittenakkushaigused (7.b klass, 10.01.2022, medõde Jelena Lebedeva)
Õpilased said teada, et nakkushaigusi põhjustavad haigustekitajad, milleks on enamasti silmale nähtamatud mikroorganismid: bakterid, viirused, seened või parasiidid. Haigustekitajad võivad levida inimeselt inimesele õhu kaudu või käte ja esemete vahendusel, mõnikord ka toidu, joogi või pinnase kaudu. Nakatumise järel võib tekkida nakkushaigus. Pärast medõe esinemist toimus klassis arutelu. Õpilased tundsid suurt huvi selle teema vastu.